onsdag 21. april 2010

Tante-Ida :o)


Idag har jeg nesten følt at jeg har hatt det litt normalt :o)

Vi tok perm fra sykehuset idag og startet dagen med en liten tur på Gulskogen senteret. Prøvde å oppdrive en jakke som kunne skjule magen min, men det var ikke lett. Enten er de for korte, eller så er det med belte i livet, og når det kun er magen som er stor (pupper og rumpe er jo borte) så er det ikke enkelt å få noe som passer og ikke ser ut som en søppelsekk.
Alle rundt meg sier jeg ikke skal bry meg om magen, men.... det er ikke så lett... heller ikke moro når folk kommer bort og legger hånda på magen og forventer et spark og spør hvor langt jeg er på vei.
Hva skal jeg svare?? Nei, jeg er ikke gravid!!! Jeg har bare magen full av kreft.....
Jaja.. Det skal sies at jeg ga opp jakke-jakten etter tre butikker, da var det tomt for tålmodighet og energi. Men så mye fine sommerklær !!!! Får bare vente og håpe at magen snart forsvinner.

Så gikk turen innom fastlegen, og der gikk alt knirkefritt idag. Alt vi trengte av vedlegg til selvangivelse og ellers av papirer er i boks.

Har også vært en tur hos moren til Lisa idag og kosa meg litt med tantebarnet mitt, Lea Sofie. Lisa og Kristian var selvsagt også der, og vi fikk skravla en hel del, det var nesten som i "gamle-dager."
Så har vi lest Noddy, spist jordbær og prata om babyen i magen til mamman hennes. Blir nok stas for henne å bli storesøster snart. Veldig koselig og endelig ha litt overskudd til å klare å gå litt på besøk.

Vedr situasjonen på sykehuset så vet jeg ikke om det som skulle gjøres idag er blitt gjort, men noe annet som er superspennende er at vi har kommet i kontakt med mannen som er "CEO and the president of Livestrong". Verden blir virkelig mindre og mindre.... Via bekjennte av Morten er kontakter opprettet, og dette virker veldig veldig spennende. Kanskje dette er en mulighet for å komme et steg videre og nærmere en diagnose og behandling. :o) Jeg håper, håper, håper og krysser armer og ben for at dette kan være et gjennombrudd.

http://www.livestrong.org/site/c.khLXK1PxHmF/b.2660611/k.BCED/Home.htm

Nå i kveld er Frode og jeg hjemme hos a mor og Asle. Nå har vi nettopp spist middag - som mamma sier; fine folk spiser sen middag, og er de riktig fine venter de til dagen etter." Fisk og grønnsaker i folie stod på menyen. Vi blir her til i morgen, og skal i natt sove i seng uten skillsmissesprekken. Herlig!


I morgen skal jeg til frisøren, klippe meg litt kortere så det ikke er så mye som faller av når håret begynner å løsne. Håper bare øyenbryn og vippene holder seg denne gangen. Ikke moro å finne de verken på hodeputa eller i vasken.....

Deilig med en dag uten venting og frustrasjon, deilig å være litt ute å se mennesker igjen, deilig med en dag jeg klarer å gå ute sammen med Froden min, deilig med en dag hvor jeg føler meg litt levende.

Nå er det igjen kvelden!
Natti natti!

4 kommentarer:

Nina sa...

Så deilig å nyte livet i et lite øyeblikk og ha et så normalt liv som mulig i øyeblikket!!

Spennende med Livestrong, håper det kommer noe konstruktivt ut av det.

Nyt natten uten skilsmissesprekken :o)

Stor stor klem

Ida sa...

Det er kjempespennende :o)

Natti natti, Nina!

Stor klem fra meg

Anonym sa...

Kjempe kos med besøk i går snuppa :o) Lea Sofie syntes det var veldig stas også! Hun lurte på om tante Ida kom i dag og ;o) Masse gla i deg vennen.
Klemmer fra Lea Sofie og Lisa

Anonym sa...

Det er tøft, gripende og til dyp ettertanke å lese om dere Ida. Jeg er dypt imponert over deg og dere! Oppe i alt det triste, tar jeg meg i å le, og smile - og stirre på deg, beundre deg (don't tell Frode:) - jeg kjenner det inne i hjertet mitt, på godt - og vondt :-(

Ønsker alt det beste for deg og dine nærmeste Ida!!! Hils Frode! Søndag skal vi slå Odd:)

Gunnar