torsdag 22. april 2010

Mimre mimre..





Idag har jeg klipt håret. Kort! Så da blir det ikke så mye å miste om et par uker... men, jeg er veldig fornøyd med resultatet.

Ellers idag var mamma og jeg innom Susanne og fikk bilder fra bryllupet............. mimre mimre :o) Fantastisk flotte bilder, og så mange bilder vi fikk.

Dagen vi giftet oss må være den flotteste dagen i hele mitt liv, den var helt magisk.
Det så i en periode litt mørkt ut, og jeg var redd for og ikke klare å holde ut, men energien var på plass og alt gikk knirkefritt.
Tror legen jeg pratet med den dagen kommer til å huske meg en stund. Stakkars, det var første dagen hans på jobb på Radiumen, og inn buser jeg med Fredrik på slep for å tømme buken for væske så jeg skulle klare å komme meg inn i kjolen min. Lisa, min kjære forlover plasserte jeg utenfor døra, og tror det var greit.
"Sprett meg opp, tøm det du klarer - få det ut! Jeg skal inn i brudekjolen min om tre timer, skjønner du." Stakkars mann...litt stressa, men, det gikk!
Når jeg nå sitter og tenker tilbake på dagen får jeg en god følelse inne i meg. Flotte omgivelser, herlige mennesker, gode taler, fantastisk vielse................. og jeg fikk Froden min som jeg elsker høyere enn noe annet !
Målet var jo å stå brud som kreftfri - 6.mars, nøyaktig et år etter jeg fikk diagnosen....men slik ble det ikke. Men, vi skal ta det igjen!

I morgen kl 16.00 er det opfølgingsmøte med Overlege .... Det blir spennende om han nå har klart å holde det han lovet oss.
Igjen, vi får vente.... kanskje noe nytt i morgen :o)

2 kommentarer:

Morten Jensen sa...

Det var et fantastisk bryllup Ida. Har vært i mange flotte brylluper, men dette er det desidert flotteste jeg har vært i som gjest. Takker så mye for at Jannicke og jeg fikk være en del av det :-)

Kris sa...

Kjære Ida,

Kort hår er da en flott vårfrisyre. Er helt ny her og har lest hele bloggen din i dag. Jeg sitter igjen med et sinne i meg som jeg nesten ikke kan beskrive. Flott at Frode har skrevet, men hva har resultatet blitt? Et upersonlig mail. Jeg håper bare at Frode og de rundt deg har energi og mot til å fullføre denne kampen mot helsevesenet i Norge, mot leger og sykehus og ikke minst mot politikerne. Denne kampen kan hjelpe deg og mange andre, det er på tide at noen har mot til å kjempe mot dette umenneskelige byrokratiet helseNorge har utviklet seg til.

Jeg var selv gift med en lege i mange år og kan dessvetrtre bare bekrefte at mange leger er kyniske mennesker med liten empati for sine medmennesker. Jeg mener at siden bare studenter med de beste karakterne kommer inn på medisinstudium er dette ofte mennesker som ikke passer til dette yrket. Legeyrket gir høy status
og mange velger derfor akkurat det uten at de har evnen til å omgås syke mennesker slik de burde.

En helt annen sak er at et rikt land som Norge ikke har midler til å utdanne og betale spesialister, men sender prøver rundt i hele verden som da blir sittende fast i tollen. Dette er helt ubegripelig. Kan bare si til dere alle, stå på, det blir sikkert en vanskelig kamp, men mange vil takke dere for det i ettertiden.