søndag 18. april 2010

Noen tanker sent på kvelden...


Hva skjer i morgen?
Jeg vet ikke…
Jeg lever i uvisshet, i en hverdag uten svar..
En hverdag med brutte løfter.
En hverdag jeg ikke vet hva bringer.

Jeg har fått vite at jeg komme til å dø!

En konklusjon satt før man har lett etter svar.

Er ikke livet mitt verdt mer enn dette?
Nærmer jeg meg enden av samlebåndet?

Jeg vil leve, ikke dø!
Jeg vil kjempe, ikke gi opp!
Ingen skal få bestemme når jeg skal dø!
Ingen skal fortelle meg at nå kan jeg gi opp!
Legger meg nå og la tankene hvile
Samle krefter.
Kanskje i morgen vet de noe mer, kanskje.
I morgen, ja, i morgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Ida. Kjenner ikke deg, havnet inn på siden din ved en tilfeldighet. Synes bloggen din er veldig sterk og fin å lese. Takk for at du deler dine tanker med oss.
Vil sende deg en link til en annen jentes blogg. Hun har også kreft, rett nok andre steder i kroppen enn deg, men hun har fått en "alternativ" medisin som egentlig bare var på forskningsstadiet, som har vist seg å virke veldig bra! De sprøytet et stoff inn i svulsten hennes, og nå er svulsten borte.
Kanskje passer ikke denne type behandling for deg og din type kreft, men det er verdt å sjekke ut.. Lykke til videre i kampen! stå på! ikke la de negative legene trykke deg ned!
Sjekk ut bloggen her: http://mirakela.blogg.no/

Hilsen Stina

Anonym sa...

Hei Ida.
Sikkert litt rart at mange du ikke vet hvem er følger deg både på FB og bloggen! Jeg er en av dem! (Kjenner moren din litt gjennom en venninne).
Jeg har selv hatt mye dårlig erfaring med høytravende sykehusleger - noen av dem er dessverre en egen rase! Gjenkjennende at du må kjempe mot leger som hever seg over deg som pasient istedenfor å jobbe på lag! Jeg blir så sint da dette gjentar seg til stadighet!!
Beundrer deg veldig Ida for ditt pågangsmot og hvor modig du er!
At du har så flott mann, omsorgsfull og nær familie og mange spesielle venner som står på for deg - viser hvor nydelig jente du er!!

Sender ved et dikt jeg er blitt så glad men som jeg ikke aner hvem som har skrevet. Dette passer så godt på deg:

Å VÆRE STERK
Å være sterk er ikke
å aldri falle
å alltid vite
å alltid kunne

Å være sterk er ikke
alltid orke å le
alltid hoppe høyest
eller ville mest

Å være sterk er ikke
å løfte tyngst
å komme lengst
eller alltid lykkes...

Å være sterk
er å se livet som det er
å akseptere dens kraft
og ta seg av den

Å falle til bunnen,
slå seg kraftig
og alltid komme tilbake

Å være sterk er å våge å tro
når ens tro er som svakest

Å være sterk
er å se et lys i mørket
å alltid kjempe å nå dit!!!

Du er ei helt spesiell jente Ida!
Krysser armer og bein for at du skal få all hjelp du trenger!
Støttehilsen fra
Tone Kvam