fredag 23. april 2010

Svar fra Helseministeren...

Svar på vår henvendelse til Helseminister, Anne-Grethe Strøm-Erichsen.....

Jeg viser til dine e-post datert 14. april og 15. april.
Det gjør alltid inntrykk å lese om alvorlig sykdom og spesielt gjør dette et stor inntrykk når unge mennesker som din kone, opplever dette.

Selv om jeg som Helse og Omsorgsminister ikke kan gå inn i enkeltsaker, håper og tror jeg at den hjelpen og den omsorgen dere har fått og vil få ved Oslo universitetssykehus, Radiumehospitalet, er god og av høy kvalitet. Det kan jo slik du beskriver, allikevel være slik at sykdommen både er vanskelig å diagotisere og å behandle, og at resultatet derfor blir annerledes enn det man håper på. Dette er jo tungt og vanskelig for pasienten selv, men også for pasientens nærmeste familie. Kreftsykdom rammer jo hele familien på mange måter.

Videre følger et standardskriv vedr. pasientrettigheter.

Det vi ønsket med mailen til Helseministeren var å sette et spørsmålstegn til behandlingen jeg har fått og fortsatt får på Radiumen.

Føler kanskje at helseministeren ikke helt forstod budskapet vårt....???

4 kommentarer:

Ann Therese K sa...

Hmmm.... det var ikke mye til svar! Virker som hun ikke har forstått meningen i det hele tatt! Og om hun forsto hva dere ville frem til så går hun bare rundt grøten, typisk politiker... Tror brevet/mailen Frode skrev bør presiseres og utdypes, slik at ministeren ikke har mulighet til å ikke forstå/feiltolke! Ikke gi dere i alle fall! :)
Kanskje man er nødt til å "true" med bruk av media hvis intet nytter til ministeren også...
Si fra hvis dere vil ha hjelp til å omformulere mail/brev, hjelper gjerne til. ;)
*stoor stå-på-klem* fra meg!

Anonym sa...

Fatter ikke hvordan politikere alltid klarer å ro seg unna med så mye svada...

Da jeg leste mailen dere sendte trodde jeg at dette kunne umulig overses. Syns virkelig den var velformulert, men virker som om det må mer til for å skape oppmerksomhet i dette landet.

Virker jo nesten som om media er eneste alternativet hvis man vil oppnå noe i det hele tatt.

Helt urolig at det går ann å gi pasienter sånn behandling som du har fått. Så jeg håper ikke dere gir opp så lett. Kjemp videre! Sender masse gode tanker =)

Kris sa...

Er ganske stum etter å ha lest brevet fra Helse og Omsorgsministeren. Dette brevet er utvilsomt et standardbrev hvor sekretæren bare har forandret noen informasjoner f.eks. din kone istendfor mann/datter/mor etc. Ikke et personlig ord hverken til Ida, deg eller familien. Jeg antar at Anne-Grethe Strøm-Erichsen ikke engang har lest dette brevet slik det er formulert. Tror ikke svaret hadde blitt noe annerledes selv om hun hadde lest det.

Etter min mening har Strøm-Erichsen som utdannet EDB-ingeniør og tidligere forsvarsminister hverken kompetanse eller menneskelige forutsetninger til å inneha stillingen som Helse og Omsorgsminister.

Hva kan dere og vi som støtter dere gjøre? Kanskje en underskriftskampanje imot helsevesenet i Norge inklusive Helse og Omsorgsministerens behandling av pasienter og deres familier. En ting er sikkert, med eller uten underskriftskampanje, burde media bli involvert.

Stå på og kjemp videre. Vi er med dere hele veien.

FrkAxelsson sa...

Er ikke det typisk politikere da? Å egentlig ikke svare på det de får spørsmål om? Frustrerende...