fredag 30. april 2010

Hver dag med deg er min beste dag!



Er det rart jeg elsker Froden min? Våknet opp til denne meldingen på telefonen idag; "Hver dag med deg er min beste dag! Elsker deg så høyt jenta mi!"
Dagen måtte jo bare bli bra, og det har den og vært.
Beundrer Frode for hans styrke. Samme hvor deppa og lei meg jeg blir, samme hvor mye jeg gråter og klager - så er han hos meg. Hver dag!


Mamma kom på besøk idag og fikk dratt meg opp av senga, dytta meg i dusjen og stappet i meg litt mat, så da var det jo bare å fortsette. Mellom alle disse øktene skal det sies at det er mange hvilepauser....Hviler frokost....hviler dusj...hviler jeg-har-kledd-på-meg...energien bobler ikke over, men da alt var gjort - også sminken, følte jeg meg freshere enn på lenge.
Så da Frode kom hjem tok vi en liten kjøretur og parkerte i sentrum. Jeg fikk handlet noen småting og så spiste vi sen lunch på Eger Cafe - Raw Food pasta laget av squash med tomatsaus. Smakte mye bedre enn den så ut :o)

Formen har vært bedre idag, og da blir humøret og fort mye bedre.
Nå skal jeg bruke helgen til å lade opp til neste uke. Så jeg satser på en helg uten smerter og litt overskudd.

3 kommentarer:

Morten Jensen sa...

Frode har en evne til å sette oss andre i et fryktelig dårlig lys :-P

Anonym sa...

For en mann du har Ida!

Har tenkt mye på dere og hva dere har gjennogått pga. det norske helsevesenets inkompentanse.

Kanskje dere allerede har prøvde dette, men hvis ikke, foreslår jeg at dere henvender dere direkte til de ansvarlige overlegene, siden de behandlende legene ikke har gitt den response nan kunne vente. Etter hva jeg leser på Rikshospitalet/Radiumhospitalets hjemmeside (uoversiktlig og ganske rotete etter min mening) er Professor Stein Kvaløy overlegen (Head of Dept. of Oncology) for avdeling for onkologi. Professor Claes Tropé er overlegen (Director, Dept. of Gynecologic Oncology) for avdelingen for gynekologisk onkologi og det er vel hans avdeling som har ansvaret for deg og din sykdom hvis jeg forstår riktig. Derfor ville jeg begynne med Prof. Tropé og hvis da ikke responsen er tilfredstillende ville jeg hendvende meg til Prof. Kvaløy siden det er han som har ansvaret for alle kreftavdelingene ved Radiumen.

Jeg mener at pasienter har rett til å gå til toppene hvis man ikke får den riktige responsen fra de behandlende legene. Man leser nesten hver dag om pasienter som har blitt feil diagnostisert og/eller feil terapiert og man skulle derfor tro at overlegene har et visst behov for å bli informert om hva som skjer på deres avdelinger.

God helg videre.

Susanne sa...

Beklager Terje, men jeg ble akutt litt forelsket i Frode... :P