tirsdag 25. mai 2010

Trøtt bak øya...

Nå er jeg sliten...har vondt men alikevel fornøyd med dagen.
I går kveld tok jeg mye dop for å komme meg gjennom natten, og jeg følte i hvertfall selv at jeg sov. I følge Frode var jeg veldig urolig, men de pillene gir meg de rareste drømmer :o)
Jeg har ved et par tilfeller også våknet av at jeg har pratet.

Startet dagen idag med en nyreundersøkelse, noe som er standard før man skal på denne cellekuren. Testen var enkel. Først sette inn en veneflon for så å få sprøytet inn litt radioaktivt væske - så skulle det gå fire timer før blodprøve. Det var det.
Det komiske var at jeg her i hvertfall fikk litt ro. Hun som tok blodprøvene glemte å ringe etter portør, så jeg ble liggende nede ved laboratoriet - sov litt gjode jeg og. Hadde det egentlig ganske ok, men fant ut da jeg våknet at det var på tide å komme seg opp, mamma satt og ventet på rommet mitt. Fikk til slutt tak i et menneske som dyttet meg og senga mi opp :o)

Resten av dagen gikk unna, jeg forsøkte stadig å sove litt, men det kom noen innom rommet hele tiden. Bra de passer på, men kjenner at jeg savner den luren jeg pleier å ha midt på dagen - Nå er jeg trøtt.
Blir tidlig kvelden her...kjenner øynene ikke helt vil samarbeide - de faller stadig igjen.
I morgen starter jeg opp med cellekur, skulle egentlig startet idag, men ettersom jeg også trenger å ta en hjertetest, anbefalte legen at jeg utsatte oppststarten til onsdagen. Så da hørte jeg på Dr. Paulsen :o)

Smerteteamet var og innom en tur, men det fikk jeg ikke noe ut av. Igjen, her ble det kommunikasjonskræsj. Jeg stillte spørsmål.... og det fikk jeg en følelse av at jeg ikke skulle ha gjort. jaja.... vi finner ut av dette selv i samarbeid med legene og sykepleierne.

Også vært på langtur idag. Bort til Vardesenteret og tilbake, og så opp til 9. etg. :o)

I morgen kommer det og til å skje mye, men mer avgjørende enn i dag. Først skal jeg gjennom en test av hjertet, så skal jeg flytte fra kirurgisk avdeling og ned til en avdeling i 2. etg. (da må jeg huske alle de fine tegningene jeg har fått:o)
Oppstart av cellekuren blir nå helt avgjørende for meg.
La det nå gå bra!!!!!!!
La denne fungere på Meg!!!

Har så mange tanker rundt dette. Hva, hvis, dersom.... Jeg vil så gjerne vite NÅ - om det fungerer. Jeg vil så gjerne ha resultatene - NÅ - positive resultater!!

Nå er jeg rett og slett lei. Klagd over dette før, men er så lei av å ha vondt. Hele tiden vondt. Store smerter. Lei av å gråte hver gang jeg ser kroppen min i speilen...Absolutt ikke like det jeg ser.
Jeg vil så veldig gjerne at det nå skal bli min tur. . . .


I morgen - 2. etg. kl. 10.00 - da begynner mitt nye liv.

11 kommentarer:

dobbelmamma sa...

Lykke til med den nye livet !!
Nå er det DIN tur :-)

Anonym sa...

Det er jammen ikke småtterier du skal igjennom! Du er i mine tanker - hver dag! Lykke til i morgen, så ønsker jeg deg en fredelig natt :)

Cathrine på Lierskauen

Rita sa...

Du har da vitterlig lov til å klage! Synes du er vannvittig sterk jeg,Ida.. Alt du har gått igjennom, det du nå går igjennom og attpåtil trimmer til 9 etasje :O

Det er DIN tur nå, det er DITT nye liv som er på startskuddet!! Dette VIL gå bra. Ønsker deg en god natts søvn, så god du kan ha,tross smertene.

Anonym sa...

NÅ er det din tur!

Jeg bare tenker på for noen uker siden hvor det virket som om du "var gitt" opp.

Nå er du midt i kampen, men nå med leger som kjemper FOR deg, og MED deg!

Og styrken du viser, vil gjøre at dette vil gå bra!

Lykke lykke til :-)

Kristin sa...

Ønsker deg lykke, lykke til !! Tenker mye på deg, og håper inderlig de finner en behandling som virker på deg.

Ludvig, Maren, Turid og Thomas sa...

Vi sende varme tanker til deg fra Trøndelag! Nå er det din tur!

Turid og Thomas fra Kolvereid

Anonym sa...

Lykke til Ida !
Skal ha deg i tankene og hjerte, gi den styrken som kan dempe din smerte.

Ønsker for deg at natten må bli god !
Det fortjener dere begge to.
God natt ....

Jane sa...

Lykke til Ida!Alt skal gå fint!
God natt, og mange klem :))

Kristine sa...

Lykke til med flyttinga, det er jammen ikke lite du skal gjennom.
Du er en sterk kvinne med mange supportere rundt deg, derfor tror jeg dette blir bra.

Beate Skatvedt sa...

Nå krysser jeg virkelig alt som kan krysses dobbelt og håper at det er din tur Ida!!

Hvis det skulle være noen som har lov til å klage så er det deg. Likevel synes jeg at du klager svært lite....;) Som jeg har sagt før, du er virkelig imponerende på alle måter Ida! Du er i mine tanker mange ganger om dagen hver eneste dag! Selv om jeg ikke kjenner deg annet enn gjennom bloggen, føler jeg noe helt spesielt for deg og dine og det du/dere opplever.

Flere av mine bekjente følger også deg og den tøffe kampen din Ida, en kamp du SKAL vinne!!

De aller varmeste tanker fra Beate i Tønsberg

Anonym sa...

Lykke lykke til kjære deg.:o) Ditt nye liv begynner i dag.:)

Klem...