torsdag 27. mai 2010

Dypt inntrykk

Kjæresten min er blank i øya og har et helt tomt blikk. Spyposen blir for tung å holde så jeg må av og til holde den, hendene hennes skjelver av utmattelse. Jeg trodde ikke det gikk an å bli så sliten….så sliten at Ida selv ikke registrer hva som skjer eller hva hun gjør. Alt bare går på instinkt.

Det er helt sikkert blitt brukt 50 spyposer i dag. Det har roet seg noe nå utover kvelden, og Ida sover mye. Jeg håper egentlig at hun kan sove seg gjennom hele kuren. Ida må regne med å være kvalm i noen dager fremover, men det er vist veldig individuelt hvor lenge det varer. Selve cellekuren er over i løpet av i morgen ettermiddag.

Akkurat nå driver cellekuren å virker inne i kroppen til Ida, dreper mest mulig bedritne kreftceller. Selv om det er tungt å se Ida kjempe sånn, så er det godt å vite at dette er starten på noe som blir bra.

Har aldri sett et så tappert menneske som Idan min.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Forferdelig å høre at hun lider sånn...:(((, men hold ut Ida, dette SKAL gå bra!!!!

Rita sa...

Grusomt å høre at det er så vondt og tøft, ikke minst for dere begge.
Har sterk tro på at dette vil ende godt, all kamp og krefter fører til det gode!

Anonym sa...

Det ble et sterkt møte med en tapper jente i dag.
Vondt å se hvor tøft du har det Ida, samtidig er jeg glad for to ting. Endelig har du leger rundt deg fylt av menneskelig varme. Og du ser endelig ut til å få riktig behandling. Bare så synd du ikke fikk dette fra starten? Nå får vi bare krysse fingre og beholde håpet. Presten

Kristine sa...

Takk for oppdateringen Frode. Bare synd at Ida ikke fukk denne behandlingen med en gang etter at sykdommen ble diagnostiserT. Jeg har fulgt deres kamp mot systemet hele tiden og det er bare trist at det tok slik tid før noe ble gjort. Godt mot lil hele familien, dette blir not bra etter hvert,

Kjersti sa...

Kjære vakre Ida. Hold ut! Dette skal du klare! Og Frode, jeg har ikke ord... Du er bare en fantastisk mann. Skjønner godt det er vondt å se Ida lide sånn, men som du sier, det er godt å vite at dette er starten på noe som blir bra. Klemmer til dere begge!

Anonym sa...

Vondt å lese hva du skriver Frode, denne kampen skal dere vinne!! Og som du sier så er dette starten på noe bra.Tenker på dere begge.... Hold ut vakre Ida. Dette klarer du!!

Stor klem til dere begge fra Drammen.

Pauline sa...

Ingen kan forstå denne kampen dere kjemper sammen no.Dere er to flotte ungdommer som er glade i hverandre.Å står sammmen.Kjærligheten er sterkest.Ønsker at behandlingen virker og at alt går bra.Sender den beste engelen til å passe på og gi styrke.Varme tanka og klem fra en ukjent.Men som tenker på dere hver dag.

Pearl sa...

dere er modige og sterke. Sender dere alle lykkeønsker!

Ann Therese sa...

Fantastiske Frode!
Du er helt enestående, takk for oppdatering.
Vondt å lese at Ida har det så tøft, tror ingen av oss egentlig helt kan forstå hvordan det er å være henne el deg midt oppi alt dette. Nå gjelder det å se fremover, Ida SKAl bli frisk! :)

Masse gode tanker og positiv energi sendes til dere begge!

Cecilie sa...

tårene bare renner her....
Dere er utrolig sterke begge to, og jeg krysser alt jeg har for at kreften nå jages ut av kroppen til Ida for godt.
Stå på videre begge to!!

Silje sa...

Hørte om denne bloggen via en venn! Ble svært grepet.. Sender alle mine tanker til dere, og stå på!!

Anonym sa...

Kjære dere to. Nå håper jeg at alt det som kommer opp og ut av Ida-svanen, er de ekle cellene som hadde laget seg "hus" i hennes kropp.
Beundringsverdig av deg Frode som ser hvordan det kjæreste du har, kjemper sammen med deg....
Jeg ber om energi og kraft til at dette skal gå i deres favør.
Bærer dere med meg dag og natt i mitt hjerte..... Takk Frode for oppdateringen, sender mange klemmer.

Susanne sa...

Fantastiske Ida og Frode! Vondt å lese at kuren har gjort Ida så kvalm og syk. :( Skulle så gjerne gitt dere begge en god klem akkurat nå. Glad i dere!

Gode tanker fra Susanne.

Yvonne i Stockholm sa...

Ida & Frode... ni är beviset på KÄRLEK!
Ni är inneslutna i kärleken och värmen från Han som är större...

Heidi sa...

Kjære Frode.
I kveld har jeg har lest meg gjennom alle innleggene fra begynnelsen.
Dette er et av mange som fikk meg til å gråte uten at jeg kunne gjøre noe for å stoppe det. Størst av alt er kjærligheten. Ida var fantastisk og sterk. Det er du og. Hvil i fred Ida.
Alle mine gode tanker til deg Frode.