tirsdag 11. mai 2010

En uke igjen........!

Idag er det en uke igjen...en uke til operasjonsdagen...
Jeg har fått streng beskjed av Frode og ikke tenke på og ikke bruke energi på å vurdere hvordan situasjonen kunne ha vært dersom vi hadde fått de rette legene med en gang... men, jeg klarer ikke å la være. Tenk om alt dette kunne vært unngått? Hadde jeg bare blitt tatt alvorlig da jeg var på siste ultralyd, og de hadde tappet da - så er jeg ganske sikker på at magen ikke hadde vært slik den er nå.
Jeg er litt bitter........!! Nei! Jeg er veldig bitter!
Selv om jeg nå endelig får hjelp klarer jeg ikke og ikke la være å tenke disse tankene... Det er jo tross alt livet mitt det dreier seg om.
Jeg vet jo at jeg ikke får endret noe...men alikevel....!

Hatt en litt tøff natt - i natt.......... så er nok litt ekstra uttafor nå.

Hatt vondt og sovet dårlig. Kjennes ut som om kroppen snart ikke orker belastningen mer, og de smertestillende jeg tar klarer ikke å dempe smertene.... Så da går natten med til å vri seg i senga og lage kaos på laken og dyner. Tankene slutter jo heller aldri å jobbe........... Jeg er så lei av å ha smerter........!!! Frode blir selvsagt veldig bekymret, og vurderer nok snart bare å putte meg inn i bilen å kjøre meg til sykehuset.

Idag kommer Kjersti og Susanne til meg for å hjelpe meg med takkekortene til bryllupet. Det blir bra å komme i gang med de, og da er det også ekstra godt å ha gode venner som hjelper til og i tillegg er litt over gjennomsnittet kreative. :o)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Varme og positive tanker sendes til deg fra meg!! Du kjenner ikke meg,men jeg følger med på siden din og blir grepet av det du skriver!! Klemmer fra Hege i Tønsberg

Beate Skatvedt sa...

Kjære Ida! Du har all grunn til å være veldig bitter, det finnes det ingen tvil om! Likevel må du prøve å gjøre som Frode sier for nå trenger du all den erergi og styrke du måtte ha til operasjonen som venter deg!

Selv om jeg ikke kjenner deg, tenker jeg jeg masse på deg og det du gjennomgår hver eneste dag....noe jeg tror veldig mange andre også gjør....

Gode og varme klemmer fra Beate:)

Siv Anita sa...

Håper du får til å kose deg en stund i dag med takkekort og venninner.

Sender deg mange, mange varme tanker og klemmer.

Og krysser både fingre og tær for at operasjonen om en uke blir en strålende suksess.

dobbelmamma sa...

Signerer det Beate skriver her.
Du er i mine tanker hver eneste dag..
Håper at du får bedre dager etterhvert.

Kristine sa...

Jeg antar at du har malt kortene selv, siden du skriver at du maler. Tenk, bare en uke til og da er den store dagen der. Vi følger med og er takknemlig for at du holder oss oppdatert.

Ha en fin dag med dine venniner og kos dere.

aase sa...

Håper du klarer å kose deg litt med venninnene dine!! Vi tenker på deg og sender deg masse varme klemmer!!

Anonym sa...

Hei, Ida!
Vi følger med på bloggen din hver dag og tenker ofte på deg her i Lierposten. Vi håper inderlig at det skal gå bedre med deg etter operasjonen, og at vi snart ses igjen :)

Klemmer fra Marianne, Anita og Cecilie

Anonym sa...

Hei Ida,

Det hadde vel vært mere unaturlig om disse bittre tankene aldri kom tenker jeg. Man må nok bare jobbe seg igjennom de tankene, sortere dem og prøve å slå seg til ro med dem. Som du sier; Er jo ikke nå å gjøre med det nå. Men klart at følelsene henger ikke alltid med fornuften.

Håper takkekort og gode venninner får flyttet fokus litt. Og at du får en fin dag!

Anbjørg sa...

Vil ønske deg masse lykke til! Sender deg all positiv energi, og krysser fingrene mine for deg. Ønsker så inderlig at dette skal gå din vei :) Lykke til!

Anonym sa...

Hei,
Oppdaget bloggen din da jeg surfet etter nytt om kreftforskning.
Min mann har kreft med spredning,får ikke tilbud om mer behandling i Norge,og vi kan kjenne oss igjen i alt du skriver, om tanker og følelser,frykt og bitterhet. Som deg har min man vært utsatt for arroganse og uforstand av noen leger, noe som ble medvirkende til hans situasjon idag.Helsetilstanden hans er så god at vi har hatt 2 reiser til USA for utprøvende kreftbehandling,som vi nå må satse alt på.Vi har ikke annet alternativ!
Bitterheten over hvordan han ble behandlet her i Norge, særlig etter at kreften ble "uhelbredelig" har jeg nesten lagt bak meg, men det gjør vondt å lese at så mange opplever det samme!

Vil ønske deg lykke til med operasjonen!
Vi har alle uante krefter i oss, og optimisme er vårt beste våpen i kampen mot sykdom!!!

Masse klemmer fra "fighterne" på Sørlandet.