søndag 16. mai 2010

Dagens skatter !


Idag har det vært en rolig, spesiell og fin dag med mange mange inntrykk. Kan alt bare være tilfeldig? Jeg begynner virkelig å lure...

Robert, en trivelig kar Frode og jeg ble kjent på på sensommeren i fjor kom på besøk med kjæresten sin idag. Robert er litt som Terje, en mann med masse god følelse og sterke energier. Fikk merke kreftene hans i fjor, og samme opplevelsen ble det i dag. Robert har vi ikke sett siden i fjor, så det var veldig koselig med et gjensyn. Ekstra merkelig var det at en melding tikket inn fra Robert for noen dager siden da jeg satt hjemme og deppet litt over en melding jeg nettopp hadde fått i fra Terje - at han ikke hadde noen timer som passet for meg nå.... Da kom sms'n fra Robert - "passer det at jeg stikker innom??" Det kunne ikke passet bedre :o)
Tusen takk Robert, for behandlingen idag - og for veldig hyggelig besøk av dere begge. Koselig å hilse på din kjære.


KB er en superkoselig dame som har kommet inn i livet vårt siste tiden, hun kom også innom idag - Frode og jeg stod og virret litt rundt på kjøkkenet og lurte på hva vi skulle servere gjestene våre. Planlegge er ikke vår sterke side for tiden. Så kom KB, ikke bare med mange herlige kaker kjøpt på et bakeri på Frogner, som idag har fått noen nye kunder, men og med økologisk brus uten sukker.... og en fantastisk koselig gave. En liten skytsengel som skal vokte over meg i tiden framover og en bok; Finn din indre kraft - skrevet av Audun Myskja.
Der reddet du oss :o) Tusen takk, KB! Jeg har allerede kastet meg over boken.

Jannicke og Andrine kom også en tur på besøk idag - Andrine Måtte innom for å gi meg noe hun hadde jobbet med lenge. Jeg fikk en konvolutt med en kjempesøt tegning med lykkeønsker i alle lukene. I tillegg et herlig armbånd med navnene til Frode og meg.
17. mai flagget i perler var og selvsagt med.
Tusen tusen takk til dere begge, for hyggelig besøk, prat og gave :o)
Snille dere er!!


Men, det gir seg ikke.
Frode dro på kamp og pappan min kom hit for å "passe" på meg til Frode kom hjem igjen. Får ikke lov til å være alene hjemme... :o)
Pappa hadde møtt en dame på toget han hadde pratet med, og hun hadde gitt han et kort med Jomfru Maria og jesusbarnet på - dette måtte jeg ha med meg hele tiden - dette skulle beskytte meg. Dette er nå bokmerket i min nye bok :o) Så til kvinnen jeg ikke vet hvem er, tusen takk :o)

Så kom Frode hjem - supergla for at Enga vant!!! Pappa og Frode tok seg en Cognac og feiret seieren videre, jeg tok dopet mitt og vi regnet med ro i heimen.... så ringer mamma; "nå ringer det snart på døra deres. Hun som står utenfor har noe til deg, det skal du ta imot også skal du høre på hva hun har og si. Det er verdt å prøve!"

Vi åpnet vi da det ringte på, utenfor stod en blid dame som vi inviterte inn. Mamma hadde jo sagt at vi måtte høre på hva hun hadde å si :o) og vi gjør jo alltid som mamma sier...
Heidi Follestad het damen, og hun hadde kommet i kontakt med mamma via kjøp av campingvogna vi har hatt i Horten.

Heidi hadde blandt annet med seg en vannkaraffel. Så satte hun igang - med praten :o)
Bedre vann på bare 3 minutter. . . !!!
Karaffelen har designet etter det gylne snitt - geometriske konstruksjoner og symboler, og inneholdt glass fritt for bly og tungmetaller.
Hun fortalte at vann fra springen allerede etter 80 meters reise mister sin vitalitet og livskvalitet, men at revitaliert vann kan bidre til utrensing av avfallsoffer i kroppen. Karaffelen skulle jeg ha med meg på sykehuset, ha på nattbordet og drikke av glasset som hørte til. Jeg prøver!
Heidi, tusen takk :o) Herlig å møte deg, og tusen takk for gaven!

(Dette ble kort gjenfortalt, for de som ønsker kan dere lese mer på: http://tcnorway.com)


Idag har det dumpet inn herlige mennesker som på alle måter har gitt så mye av seg selv, som har vist oss omsorg og vil oss vel.
Merkelig dag, fin dag, og en veldig veldig spesiell dag med mange inntrykk og "tilfeldigheter"....

I morgen er det 17. mai!!!! :o) Blir ingen bunad i år heller, men neste år - da skal den på! Blir stille og rolig i morgen, og orker jeg så tar vi turen til mormor i Drammen før "innskjekkingen" ¨på Montebello.

Gratulerer med dagen!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Dette må jo love bra??:D


Ønsker deg og dine en riktig flott 17 mai,følger bloggen din og kampen deres. Håper at du nå vil bli frisk av operasjonen.Klem

Ida sa...

Tusen takk :o)
God 17. mai til deg og !!
Klemmer fra meg

Anonym sa...

Vær så god Ida, det kort jeg fikk for mange år siden i Borghetto(Italia), barna mine og min mor har enn også, nå mitt kort er ditt, jeg er helt sikkert som de skal beskytte deg på tirsdag.Jeg følger bloggen din også og jeg ønsker til dere en riktig 17 mai.
God bless you and your family.
Mange klem.

Anonym sa...

Så godt å lese dette! Det rørte meg veldig! Så mange gode mennesker det finnes og så fantastisk at de kommer på akkurat riktig tid! Jeg har allerede startet å sende gode tanker og å krysse fingre og tær! Jeg heier på deg!
Ønsker deg en kjempefin 17 mai feiring uansett om det blir på sofa eller på besøk. Og så ønsker jeg deg så MASSE Lykke til på tirsdag! KleM`KleM

dobbelmamma sa...

Dette minnet meg om Askeladden og de gode hjelperne.
Og den historien endte jo godt :-)

God 17.mai, og tvi tvi i morgen !!!

Anonym sa...

Lykke til på tirsdag!
Varme klemmer og gode tanker :)
Er sikker på at det går bra :-)

Anonym sa...

Masse lykke til!
Varme tanker fra Lotte

Anonym sa...

Kjære Ida.
Nå er det dagen før dagen, og vi sender deg all mulig hell og lykke for morgendagen. Gjennom hele dagen i morgen vil du ha utrolig mange som tenker på deg og som sender deg mange gode tanker. Er ikke i tvil om at dette vil være god hjelp for deg.MASSE LYKKE TIL OG MANGE GODE KLEMMER FRA MAJ BRITT OG REINHART

Anonym sa...

Kjære Ida.
Flott at dagen igår var så fin.
Tenker masse på deg.
LYKKE TIL OG MANGE GODE KLEMMER.

Nina sa...

Hei vennen :o)

Er helt sikker på at boka til Audun Myskja er bra. Har vært på forelesning med ham, og det var en sånn forelesning man tar med seg videre. En helt fantastisk mann som vet hva han prater om, og klarer å formidle det på en måte som gjør at det griper og setter spor.

"På tross av" manglende bunad var du som alltid fantastisk nydelig i dag. Gratulerer med dagen :o)

I morgen kommer den brutale realiteten, men jeg er sikker på at veien nå vil ha en sterk stigning. Det er skummelt og kommer til å bli tøft, men du er sterk! Den styrken du viser i dette er helt overveldende.

Her krysses alt som krysses kan for morgendagen!

Det er mange som tenker på deg, og jeg er sikker på at det er vanvittig mange som har deg i tankene og i bønn i morgen.

Lykke til i morgen!!!

Mange store klemmer sendes fra "lille Ida", Vegard, Ole og Nina

Anonym sa...

Som frisk har man tusen ønsker - som syk har man bare ett! Alle FB venner ønsker deg frisk og håper det hjelper!!!