lørdag 8. mai 2010

18. mai!!

Tirsdag 18. mai !!! ........... Det ble stille i stua da Frode kom hjem og fortalte det. Han hadde fått en telefon fra legen som bekreftet datoen tidligere på dagen. Jeg satt med en hånd i Frodes og den andre i mamma sin etter han fortalte det. Plutselig gikk det opp for meg hva jeg faktisk skal gjennom. Tirsdag, 18. mai skal jeg opereres.

Selve reaksjonen kom først i går kveld etter vi hadde lagt oss. Det startet med at jeg kikket meg i speilet, og jeg oppdaget da at magen nå har vokst... så kom panikken. Jeg klarte bare ikke å puste. Det var like før jeg fikk Frode til å ringe sykebil, men etter krampegråt og pussteproblemer i 20 minutters tid roet jeg meg ned og sovnet med armene mine godt festet rundt Frode.
Når jeg tenker meg om så var det nok på tide med en slags reaskjon nå. Dette har vært en tøff uke med hard fakta og mange beskjeder. Masse å ta stilling til.

Jeg hadde nok håpet at operasjonen ville skje før, men..... det er jo mange forann meg i køen, og jeg har vel vært så heldig at jeg har blitt skvisa inn og kanskje til og med tatt plassen til en annen, så prøver å være fornøyd med tidspunktet. Men... tanken på at kreften skal få lov til å herje fritt i nok en uke i kroppen min, den er ekkel....
Innleggelse vil skje allerede den 14. så det blir ingen 17. mai feiring utendørs i år heller. Dette blir mye å ta igjen :o)

Nå får vi snart besøk - og Frode skal i gang med å steke vafler til gjestene.
God helg alle sammen!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Ida - ønsker deg en god uke for å lade batteriene før den store operasjonen. Lykke, lykke til! Klem fra Cathrine og familien.

Anonym sa...

Hei!
Jeg har til nå bare lest alt du så raust har skrevet og valgt å dele med oss andre! Det gjør store inntrykk, - men akk så vanskelig å finne noe "fornuftig" å si tilbake. Men etter å ha lest i dag, tenkte jeg at nå fortjener dama virkelig en liten respons! Den blir ikke mer avansert enn at jeg ønsker deg lykke til av hele mitt hjerte! Håper at operasjonen utgjør et vendepunkt for dere! Lykke lykke til!

Nann

Anonym sa...

Ikke vanskelig å forstå utålmodigheten din! Ønsker deg det aller aller beste! Margrethe

Erling H. sa...

Eg heie på deg Ida!!:):) Du får ein ny sjanse til å bli frisk no, ein ny sjanse til å slå kreften, den må ALDRI vinna! 17.mai blir da meir enn nok av neste år, kos deko med vaffla:)

dobbelmamma sa...

Godt å ha en dato, så kan du forebede deg. Bra at NOE skjer !!!
Håper du får en god uke frem mot operasjonen.
God helg

Anonym sa...

Dette skal gå så bra Ida.:) Du er den modigste, og tøffeste jente jeg vet om! Dette klarer du helt fint skal du se.:) 17 mai kommer det flere av, og til neste år står du også med flagget i Drammen.:)

Tenker masse på deg, og sender bøttevis med energi og gode tanker.:)

monica sa...

gla i dæ, snuppa......

Kristine sa...

Flott! Jeg tror fansen din på denne siden tenker mye på deg for tiden.

Bare synd at det tok så lang tid før noen tok en avgjørelse og at dere måtte kjempe så lenge mot helseNorge. Vi kan bare håpe at andre mennesker med denne sykdommen har nytte av alt arbeidet som du og din familie har lagt ned her.

Cecilie sa...

Det må være godt å ha en dato nå i alle fall..
Skal tenke masse på deg denne uka og ikke minst den 18..

Klemmer

Anonym sa...

Hei Ida,
Man blir litt sånn....har ikke ord! Har lest alt fra start til nåtid. Vet ikke helt hva man skal si, men man skal jo ikke la være å si noe av den grunn.
Jeg er rørt av hvor flink du er til å sette ord på alt du har måttet gå igjennom de siste årene. Det er nok til hjelp for mange som opplever lignende. Jeg skal krysse fingre og tær og sende gode tanker til deg fram mot den 18. Ønsker deg masse MASSE lykke til! Og så håper jeg du får til å slappe litt av og kose deg litt fram til operasjonen på tross av alt. Men det er du jo flink til virker det som!

Ønsker deg ei fin uke!

Pearl sa...

Skjønner at du er utålmodig, men nå har du hvertfall en dato, og det er jo bra! :)

Masse lykke til!