lørdag 29. mai 2010

Stort svart hull

I dag tidlig da jeg våknet skjønte jeg ingen ting……… ikke hvor jeg var, hva som hadde skjedd, hvilken dag det var osv osv. Jeg følte meg helt lost. Det var som å våkne opp etter å ha ligget i koma – og det trodde jeg og seriøst at jeg nettopp hadde.
I dag har jeg blitt oppdatert opptil flere ganger om hva som har skjedd siden onsdag, men surrer fortsatt. Ekkel og skremmende følelse å kjenne på….. bare som i dag tidlig hvor jeg skulle svare på en sms fra Lisa, og jeg ikke lenger klarte å bruke ordlista på telefonen….
Plutselig får jeg røkninger i kroppen som jeg heller ikke klarer å kontrollere.
Men, det verste er og ikke ha kontroll… jeg er bare ikke helt ”MED” på hva som skjer rundt meg – med meg.
Det jeg har forstått er at cellekuren ble for kraftig, så jeg har fått motgift, motgift som pumpes inn intravenøst hver 8. time. Væsken er helt blå, noe som gjør at også urinen blir blå….merkelig syn.
Selv om jeg får motgift betyr det heldigvis ikke at kuren ikke fungerer. Heldigvis………

Har noen små glimt av hva jeg sist husker….
På torsdag hadde jeg besøk av Susanne og Martin. Jeg husker de kom, at vi pratet litt…………..men, that’s it! Fredag formiddag husker jeg bare at pappa var her og holdt rundt meg. Han sa; ”bare gråt jenta mi….det er bra. Dette går bra!” Ettersom det var mørkt på rommet trodde jeg det var natt, men Frode fortalte meg nå at det var på rene formiddagen…..Så Froden min har stelt og vasket meg og fått i meg alle piller og innom alle toalettbesøk. – I gode og onde dager… er det ikke det som blir sagt….? –
Mange sorte hull her……
Mamma har vært her i hele dag, det husker jeg. Og i dag har jeg klart å holde glasset selv, gått på do alene, for å si det selv – gjort store fremskritt.
Noe som er veldig spesielt er at på rommet ”mitt” her på Montebello henger det et bilde som har samme navn som bloggen min; veien….. velger å tro at det er et godt tegn på at her starter veien til et nytt og friskt liv.

23 kommentarer:

Nina sa...

Har ikke ord, sender bare en stor lang klem!

Du er med meg i tankene hele tiden.

Glad i deg

Therese Holt sa...

Du er fantastisk, Ida! Et av de tøffeste, tapreste og nydeligste mennesker jeg vet om!
Stooor god varm klem fra Therese <3

Anonym sa...

Det er tøffe tak, skjønner jeg :( Håper alt dette vonde er starten på alt det gode :) Klem fra oss på Lierskauen

Siv Anita sa...

I mine tanker, hver dag. Uten ord. Stor klem til deg!!!

Anonym sa...

Du er bare helt FANTASTISK!!!
Sender tonns of gode vibber!!!!

Jane sa...

I mine tanker hver dag også!Dette skal det bra!Mange klem:))

Anonym sa...

God bedring!
Hold on, be strong....;)
Dette går din vei Ida!!!!!

Anonym sa...

Tenker på deg mange ganger om dagen, uten at jeg kjenner deg....
Du er ei ekstremt tøff jente!!
Lykke til videre i kampen!!
Kommer til å følge deg i mange år fremover;)

Kristine sa...

Jeg er mye imponert over deg at du blogger for oss. Som du vet er du i tankene våre, og vi er stumme av beundring hvor tøff du er.

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har lagt upp, tusen tack att jag får vara med och følja din kamp. Du ær en stark tjej och jag tænker på dig. Många varma kramar "Svenska Johanna"
Lycka till massor going

Rita sa...

Stakkars deg ,Ida, du har det tøft .. Er bra at du nå er på vei igjen og som du selv sier; bildet og bloggnavn,må jo tyde på at det går rette veien... Dette er veien din!
Du er utrolig tøff, og jeg er så imopnert over din stryke og over at du har energi til å blogge og fortelle,spesiellt siden du nå har hatt en knallkur med cellegift som da viste seg å være for mye. Jeg er bare så ufattelig imponert over deg!!

Yvonne i Stockholm sa...

Nu har du fastnat... i mitt hjärta Ida, och du sitter som berget!!
Klem!
Yvonne i Stockholm

Anonym sa...

KJÆRE IDA.
Mangler ord når jeg leser i bloggen din.Du er tøff, stå på vidre verdens tøffeste jente. hilsen fra Mona.

Ludvig, Maren, Turid og Thomas sa...

Takk for at vi får være med deg på din vei, Ida! Dett er din vei!
Hils Frode fra oss!

Turid og Thomas

ElinPelin sa...

Tusen takk for at du orker å oppdatere, og få Frode til å hjelpe deg hvis du ikke orker skrive selv;o) Du MÅ jo være en superkvinne, som holder deg oppe i alt du gjennomgår! Tenker på deg ..hver dag! - Elinklem

Anonym sa...

Takk for at du deler med oss Ida!
Lykke til!!!!!
Flott at du har en fantastisk mann som står ved din side i denne tøffe kampen!
Dette går bra skal du se, du er et enestående menneske!
Masse varme tanker fra Anne;)

Anonym sa...

Sammen er dere to noe helt spesielt! Kan visst greie ALT og kampen blir dobbelt så sterk! Dette.MÅ slå positivt ut!! Mange beundrende tanker og masse positiv energi sendes fra Tone :0)

Beate Skatvedt sa...

Kjære Ida! Det ser ut som om du klarer å komme deg gjennom de aller tøffeste bakkene! Du er virkelig steike tøff og jeg er så full av beundring at jeg ikke finner ord!! Varme tanker og klemmer fra Beate i Tønsberg:)

Ellen sa...

Kjære Ida.
Du har en fantastisk blogg- takk for at du deler din hverdag med oss. Du er beundringsverdig tøff, og jeg er sikker på at du til slutt vil vinne denne tøffe kampen. Fortsett å kjempe.

Varme tanker fra Ellen.

Anonym sa...

Skjønner det er tøffe dager.. Vær egoist og gjør det du klarer/har lyst til. Og det er lov å bli forbanna og frustrert! Støtt deg på dine nærmeste.. Virker som om du har flotte folk rundt deg, det er bra!

Sånn by the way så var jeg selv på ultralyd/røntgen i dag.. og fikk foreløpig gode nyheter. Får vite endelig resultat nå på onsdag.. Nå har jeg vært kreftfri i over 1 år! Det er håp! Riktignok en annen krefttype enn deg. Men likevel, det er mulig!

Lykke til videre! :)

Yvonne i Stockholm sa...

Ida, tankarna går ofta till dig...
och till dig, Frode.
Ni bara finns där i mitt hjärta...

Anonym sa...

en tanke sendes til deg fra en fremmed. .du virker beintøff ut i fra bloggen,dette klarer du kjempe deg igjennom. Masse lykke til i den tøffe kampen,å husk tøffe du, at dette klarer du !

Kjersti sa...

Tenker masse på deg, Ida! God klem fra meg <3