onsdag 12. mai 2010

Sykt bra...


Idag pratet jeg med sykehuset, igjen... Fredag kl 11.00 starter forberedelsene til innleggelse og operasjon. Helt hvordan undersøkelser som skal gjøres enda vet jeg ikke, men i hvertfall blodprøver,røntgen thorax og mye venting. Jeg ba om å få en seng så jeg slapp å sitte på en stol fra kl 11 til 17...18... og hun jeg pratet med sa hun skulle ordne det for meg.

I går var en bra dag med lite smerter. Susanne og Kjersti var her og hjalp meg med takkekortene til bryllupet, og vi ble utrolig nok ferdig med alle sammen. 110 stykker. Tusen takk for hjelpen :o) Nå er det bare litt skriving igjen.

Idag har Frode vært hjemme fra jobb, og det er alltid godt. Deilig å ha han rundt meg. Vi var litt plan-løse og satte oss derfor i bilen for å se hvor vi endte opp.
Første stoppen ble Jacobs på Ekeberg hvor vi kjøpte jordbær, og neste stopp ble på Ingjerdstrand ved Nordstrand. Jeg kom meg etter litt kaving ned på et av svalbergene, og der la vi oss og spiste jordbær og pratet.
Så selv om dagene nå er tunge, og de er preget av mye vondt så klarer vi alikevel og nyte små stunder sammen. Det er en sånn spesiell følelse å kjenne på, for samtidig som jeg har det helt forferdelig, har jeg aldri hatt det bedre enn det jeg har nå - sammen med Frode.
I kveld skulle vi kose oss med sushi, men jeg klarte kun fire biter - da var det stopp for idag. Men men.... kanskje får jeg litt hvit stappe før operasjon med litt næring.
Kjenner jeg og må ha blod nå. Får en slik ubeskrivelig sviende følelse i kroppen når jeg begynner å bli blodfattig. Jeg går stort sett rundt nå og er litt smådopa på smertestillende, men når dette kommer på toppen blir jeg rett og slett enda mer susete. Merkelig følelse som er vanskelig å beskrive. Jeg vet bare, jeg trenger mer blod!

I morgen kommer det litt familie på besøk, det gleder jeg meg til. Frode durer nå rundt med støvsugeren og er skikkelig husmor, selv sitter jeg og ser på og føler meg som et skikkelig bra husmor-emne.......... yupp! Sykt bra, faktisk...
:o/

6 kommentarer:

Eivind sa...

Godt du får lært opp Frode i støvsugerens finurligheter. Personlig prøver jeg å lære opp hybelkaninene til å tørke støv mens jeg er på Sunnaas, men tror nok jeg trenger en Frode-variant også da de gjør en elendig jobb. :-)

Anonym sa...

Jeg synes 4 biter Sushi er bra jeg Ida. Rå fisk er ikke min greie...
Hyggelig å høre at du har små gledesstunder i en tøff tid.
Martin K

Anonym sa...

Så godt dette var å lese! Så flinke dere er til å kose dere. Og 110 invitasjoner -I`m in Aw!! :D
Håper du får flere (relativt) gode dager!

Anonym sa...

Æh-bæ, mente jo selvsagt takkekort! Ikke invitasjoner...:P
Og å sitte å se på at andre støvsuger burde jo være drømmen. Men man har som regel sykt lyst å bidra selv. I know the feeling. Men du får prøve å nyte det mens du kan, snart er det du som må trå til! :D

Kristine sa...

Takk for bilde, det er alltid koselig å se dere sammen. 110 takkekort er jammen en prestasjon på en dag, dere må ha jobbet som bare det. Ha en god dag, og hold motet oppe, det kommer sikkert bedre dager etter operasjonen.

Ludvig, Maren, Turid og Thomas sa...

Vi tenker på dere begge to, Ida og Frode! Vi krysser fingre for at operasjonen går bra!

Turid og Thomas på Kolvereid (barndomsvenn av Frode)