søndag 23. mai 2010

Jeg skal få dusje idag :o)

I går kveld forsøkte jeg etter beste evne å rigge meg til i senga med pc’n i fanget slik at det ikke skulle gjøre vondt, noe som er lettere sagt enn gjort. . . . Ikke skal jeg løfte, ikke skal jeg bruke magemuskler, ikke noe belastning på magen…. Og så å si helt bedøvet i overkroppen… Etter mye uffing satt jeg der, men da kom problem nummer to. Plutselig hadde jeg ti fingre på hver hånd….og så mange taster på tastaturet da :o) Dopet seiret – og det ble kvelden isteden. Jeg måtte bare gi opp å skrive noe som helst.
Natten i natt har vært et sammenhengende mareritt. Rett og slett et smertehelvete. Ettersom jeg sliter med kateteret og veldig gjerne vil ha det ut, må jeg også klare å kvitte meg med spinalen i ryggen. Gå med bleie er ikke et alternativ :o/ så nedtrappingen er startet for fullt. Vet ikke hva jeg ikke har stappet i meg av smertestillende i natt, men har tatt i mot med begge hender alt de har kommet med. Til nå har jeg ikke fått noe som har fungert like ”bra” som pumpa, dessverre. Så i natt har jeg hatt vondt og svettet deretter. Rekorden til nå er rent skift på senga seks ganger i løpet av en dag /natt og 17 handkler.
Jeg skal innrømme at jeg i korte øyeblikk de siste dagene har lurt litt på hva jeg driver med….. at jeg frivillig lar meg gjennomgå så mye smerte. Men…etter jeg møtte Frode fikk jeg en følelse av at livet endelig smilte til meg, og den følelsen vil jeg kjenne mer på. Jeg vil virkelig bli gammel med Froden min. Jeg vil så gjerne snart kunne planlegge noe…
I dag dro Frode tidlig fra sykehuset for å sykle ritt, Nordmarka rundt. Så nå ligger jeg her alene da…. Mamma kommer om en times tid, og en sykepleier kommer snart for å hjelpe meg opp av senga…. Gi meg litt vanndrivende, vaske meg og koble meg opp på dagens pose med næring. Syns det fortsatt er veldig rart og nesten litt ekkelt å være så avhengig av noen, men de som jobber her får heldigvis alt det ubehagelige og pinlige til å virke mer naturlig.
Jeg har nettopp fått vite at jeg skal få lov til å ta en dusj i dag. I de siste dagene etter operasjon har det gått i våtservietter og klut. Det skal bli så fantastisk herlig - gjett om jeg gleder meg. :o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Leit å høre at natten din var så grusom - synes du er tøff og modig som gjør det som må til! Tenker det var godt å få dusjet, å vaske med klut er definitivt ikke det samme, nei :) Hils så masse til Frode, så ønsker jeg deg en bedre kveld og natt i natt :)

Klem fra Cathrine på Lierskogen