lørdag 21. august 2010

Mange tanker....

Nå er det ikke mange dagene før jeg skal igang med 5. kur. Da har jeg en kur igjen - og hva da? Hva skjer videre?

Tenk om de bare sier som sist, som for et halvt år siden da jeg ble totalt gitt opp av en lege på sykehuset, at vi har gjort det vi kan....kroppen din vil ikke tåle mer, vi flytter deg til palliativ avdeling på Ullevål. Der kan jeg proppes full av smertestillende til jeg dør.

Etter at vi klagde sist, og truet med media snudde de seg i en rekordfart på sykehuset, og jeg har i ettertid fått en super behandling nå på ny avdeling med nye leger etter det.
Oppfølging under kurene har heller ikke vært påklagelige, men det jeg er redd for nå er at de ikke har noen plan på hva som skal skje videre? At det blir som sist. At de ikke tenker videre før de må - før jeg er helt ferdig med alle seks kurene, og at jeg kanskje må bli sykere før de de hiver seg rundt.

Til mandag skal jeg i samtale med Sigbjørn Smeland, direktøren på Radimhospitalet. Jeg har noen ting jeg ønsker å ta opp med han, alle kan jeg ikke skrive om her enda... men jeg må blandt annet forsikre meg om at di ikke bare gir opp og er ferdig etter 6. kur, men sender prøver videre til andre land, andre sykehus. Noen der ute må vite om en kur, og den jobben må starte nå! En annen ting som også er ekstremt viktig for meg er å høre om oppførselen til Dr. Håpløs og behandlingen han ga meg har fått konsekvenser for han.
Jeg vet at det skal mye til at ønsket mitt gikk gjennom, men noe må ha skjedd. Har han fått lov til å fortsette på samme gamle måten - er jeg jo like langt.
Slik han oppførte seg mot meg, min familie og venner var så langt borti natta man kan komme. Jeg har aldri vært så sint før som jeg var på han, og mitt ønske var at han ikke lenger skulle få lov til å kommunisere med pasienter. Operere er han sikkert kjempe flink til, men da får han holde seg på operasjonsrommet.
Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke er den eneste pasienten han har behandlet på denne måten.
Det er i så fall også borti natta dersom en lege bare kan gjøre feil etter feil etter feil - uten at noe skjer.
Så dersom han tralter rundt på samme gamle måten - gidder jeg ikke lenger skjule hvem han er, da er det bedre at det kommer ut - og at pasientene selv kan styre unna han.

Vi er igjen på hytta og koser oss. Ikke orket å jobbe så mye denne helgen, men Frode og Oddvar står på som bare det, og det blir så bra!!!!! Gleder meg til det er ferdig :)
Jeg spiser antibiotika-piller og håper jeg skal bli bedre i nyrene, men fortsatt gjør det vondt. Er CRP'n på 120 til onsdag, kan jeg se langt etter kur. . .
Bare å krysse armer og ben for at det skal gå bra.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Alvorlige tanker dette.. og selvfølgelig helt naturlige og menneskelige. Håper de finner en løsning etter hvert!

Nå har ikke jeg fulgt med nok fra starten av i denne bloggen til å vite hva slags episode det er snakk om vedr. legen du nevner, men det er i alle fall bra at du får muligheten til å ta det opp med institusjonen det gjelder.

Selv har jeg hadd både positive og negative opplevelser med helsevesenet i forbindelse med min sykdom, og har gitt tilbakemelding om begge deler. Det må jo være en ærlig sak.

Håper det løser seg for deg! Klem

Kristine sa...

Ida,

Har fulgt bloggen din hele veien og var meget sint og lei meg da jeg leste brevet dere skrev til helseministeren osv. At det hjalp er da positivt, og at det har fått konsekvenser for Dr. Håpløs er igrunn mer enn jeg hadde ventet. Det er ikke lett å få et sykehus til å ta aksjoner mot en lege, og hvis du har oppnådd at han har ingenting eller lite med pasienter å gjøre, er det kjempefint. Hvis han er en flink til å operere, kan han vel holde seg til operasjonsrommet som du skriver, der har pasientene lite personlig kontakt med han.


Har lest bloggen til Mirakela fra Vestfold, og som du kanskje vet, holder hun nå på med en alternative behandling som ser ut til å hjelpe henne. Kanskje det er noe for deg, jeg vet ikke hva behandlingen går ut på, men her er linken til bloggen hennes:
http://mirakela.blogg.no/

Ta godt vare på deg selv Ida, og lykke til med neste kur.

Cecilie sa...

Jeg håper du får de svarene du vil ha fra direktøren. Og om den dr. håpløs ikke har fått konsekvenser fra han, så gi han de selv i form av media el.. han kan ikke behandle mennesker med en så alvorlig sykdom på den måten..
Håper CRPèn din er nede på normalt nivå igjen innen kuren. Masse lykke til.

Masse klemmer fra Drammen

Ida sa...

Hei Kristine!

Takk for tipset. Jeg har ikke vært inne og lest bloggen hennes, men det skal jeg helt klart gjøre nå.

:o)

Klem Ida

Ida sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Nina sa...

Vi krysser alt vi har!!! Både store og små her nede på Kypros.

Den behandlingen du har fått av Dr.Håpløs er helt horribel og jeg håper det har fått konsekvenser for ham.

Mange klemmer fra oss

Anonym sa...

Jeg har tenkt på deg i dag og håper så inderlig at du har hatt et godt møte med RH og at de allerede har begynt å planlegge hvordan ditt videre behandlingsopplegg skal være.

Jeg synes du er en ufattelig motiverende person og beundrer deg høyt.

Jeg håper det nå er din tur til å bli frisk!

Susanne sa...

Skjønner så godt alle tankene dine, Ida. Vi ville vel tenkt det samme, alle og enhver. Jeg håper mer enn noe annet at du får de svarene du ønsker deg, og at du får være med å påvirke det som skal skje videre. Du er så tøff, Ida'n min. Så innmari beintøff! Få andre hadde orket å kjempe for sine rettigheter på en slik måte som du gjør. Ikke bare kjemper du for deg selv, men du er et talsrør for så mange, mange andre også. Det betyr så uendelig mye alt du gjør, og det er denne bloggen et godt eksempel på. Antall lesere vitner om et engasjement som strekker seg langt på kartet, og jeg VET at mange finner motivasjon her inne til å kjempe seg gjennom sine egne kamper.

Du betyr så utrolig mye for mange, Ida!
Jeg krysser fingre for en god CRP!

Glad i deg! Må bare si det igjen; DU ER SÅ FANTASTISK, OG JEG ER SÅ GLAD I DEG!! :D