mandag 23. august 2010

Dagens møter - og litt til...

To møter, koselig lunch på Kolonihagen, akupunktur hos han Ola Sveine og mange timer søvn. Det var dagen veldig kort oppsumert.

Det første møte var med en av direktørene på sykehuset, (de er oppdelt i to enhenter)Sigbjørn Smeland. En veldig jordnær og ryddig mann å prate med. Han forstod meg godt, og skulle ta saken vedr. Dr. håpløs videre med sjefen hans, Rokkones. Så nå er jeg lovet en tilbakemelding.

Så fikk Frode meg til å prate med Jan Petter Paulsen, om hva som skal skje fremover... Hva er planen etter avsluttet 6. cellegiftbehandling?
Jeg visste jo hva han ville si, jeg bare hadde et håp om at han skulle si noe annet.
Kroppen min vil ikke tåle mer gift etter 6. behandling, da har jeg fått max.
Vevsprøver er og sendt til de fremste innen kreftforskning i verden, og heller ikke her har vi fått noe napp.

Vi pratet litt om alternativ behandling, men som jeg allerede vet er det en jungel der ute. En henvendelse til et sykehus kan fort koste oss 100 dollar, og det før noe mer er sendt over. Men, vi må jo lete..... jeg vil ikke bare gå her etter avsluttetbehandling, se høygravid ut og vente på at kreften skal blusse opp.... holde seg i sjakk.... Ikke mye livskvalitet i å se slik ut......

Ja ja.....etter møtene dro Frode og jeg på Kolonihagen på Frogner og spiste lunch. Der koste vi oss fram til jeg skulle få akupunktur. Idag igjen var han helt rå med nålene, au au au! I ører, armer, ben og føtter. Jeg har fortsatt en liten nål i øret som skal sitte igjen. Jeg har blitt helt avhenging av disse nålene nå som jeg ser hvor godt de virker, så jeg drar nå til Moss tre uker i mnd. for å få behandling.

Da jeg kom hjem var klokken rundt 18.30 - og jeg sovnet momentant og sov til kl 21.30.

Nå må jeg ta kveldsdosen med dop :o)

God natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Ida vennen.
Så bra det er noen som tar ansvar å gir den legen litt tilsnakk. Om det ikke skjer stort pga det så håper jeg dr.håpløs går inn i seg selv, og tenker seg kraftig om!!

Jeg håper du vil få noe mer behandlig på en eller annen måte. Noe må de hoste opp til deg, og som kroppen orker. Godt å høre at akupunktur hjelper deg til å få det litt bedre.:)

Så fint å lese også at du orker å gjøre noe utenom disse sykehus besøkene, og behandlingene. Så godt for kropp og sjel å få lov til å være sosial.:)

Tenker masse på deg. STOR KLEM i dette regntunge været i dag.:))

Cathrine sa...

Håper møtene dine fører fram - at du får oppreisning for den dårlige behandlingen du har fått, og leger som sloss for at du skal bli frisk! Så godt at akupunkturen virker - alt som gjør hverdagen lettere er bra :)

Klem fra Lierskauen

Jane sa...

Jeg har vært uten Internett i flere dager, men jeg har tenkt veldig mye på deg.Det er fantastisk at akupunkturen virker Ida! Heia sterk Ida! Sender mange varme klemmer:))