torsdag 2. september 2010

Litt slapp og sliten, men ferdig med kur :o)

I forigårs ble jeg plutselig sendt hjem fra sykehuset, de ville diskutere litt rundt behandlingen min, om noe skulle endres. Dette fikk jeg selvsagt vite etter en del timers venting...men men, slik er live på sykehuset.
Litt forvirra dro vi hjemover, men vi valgte å tolke dette positivt.Kanskje de ville komme opp med noe nytt og bedre?

Cellegiften har begynt å angripe nyrene mine, dvs at et av stoffene i behandlingen må fjernes. Hva det heter - husker jeg ikke nå, men det er det blanke stoffet. Så nå sitter jeg igjen med det røde stoffet. Selvsagt det verste....dette er det stoffet som gir meg røkninger og ekstrem kvalme. Men men, jeg må stole på hva legen anbefaler. Dette kan jeg ikke noe om, og ikke vil jeg bli så dårlig at jeg ikke klarer siste kur.

Nå er 5. kur ferdig, og jeg er faktisk på hytta. Et døgn på sykehus, og jeg var ferdig - så i går rundt kl. 13.00 var vi hjemme. Endelig hjemme i en god seng.
Ryggen blir helt ødelagt i de sykehussengene.
Det eneste jeg orket da jeg kom hjem var å sove.........og jeg sov likegodt til kl 19.00 på kvelden.
Etter å ha spist litt fant vi ut at vi skulle ta en spontantur opp på hytta. Mamma og Asle ble bra lange i maska da vi dukket opp på hytta til Jon og Chatrine hvor de var. Formen min var overraskende bra, og jeg hadde det kjempefint hele kvelden. Formen idag....litt slappere, men det er jo litt mer etter mønsteret som det pleier å være. Jeg har hittil sluppet unna de verste røkningene og ikke kastet opp noe - så kuren i seg selv har gått veldig greit denne gangen.
Nå skal jeg snart bort på en av hyttene borte i høgget her for å få hjelp til å sette en benmarg-sprøyte. Denne turen ble så raskt bestemt at vi glemte jo en hel del. Det dummeste var at vi klarte å glemme denne sprøyta som må taes et døgn etter avsluttet behandling, så Frode har idag kjørt tur-retur RADIUMEN for å hente den til meg.
Snill kjæreste jeg har :o) eller smågal??

Nå håper jeg at kuren virker like godt selv om den er halvert, og at nyrene mine er bedre til siste behandling....

6 kommentarer:

Jane sa...

Kjære Ida!
Du er ei utrolig sterk jenta.Du har lært oss:Vi må ikke klage for bagateller!Jeg er utrolig stolt av deg!Hold ut Ida:Kuren skal virke!
Tenker på deg, sender mange varme klemmer:))

Cathrine sa...

Godt å høre fra deg igjen - jeg er innom og sjekker etter oppdateringer daglig, og tenkte nok du endelig var inne og fikk kur igjen ;) Krysser fingrene (som alltid) for at den virker godt, og at resten av kroppen din tåler behandlingen! Frode er jammen grei som kjører t/r radiumen for å hente sprøyte til deg - er nok ingen tvil om hvor hjertet hans er ;)

Kos dere videre på hytta :) Klem fra oss på Lierskauen

Yvonne sa...

Kärlek... det kallas kärlek.... och ni visar oss vad kärlek är! Ida & Frode, ni är fantastiska!!
Allt av det allra bästa och
en riktigt skön helg i höstsolen där i hytta, det önskar jag er!
Bamseklem!

Tove sa...

Fantastiske nyheter!!!Godt at kroppen tåler all den medfarten den har fått!!Du er jaggu meg sterk!!

Kos deg på hytta!!:))

Anonym sa...

Cisplatin kanskje som påvirker nyrene dine? Gikk på det selv og minnes det var mye snakk om det da jeg ble behandlet. Fikk væske intravenøst og Mannitol(diuretika) for å spyle gjennom nyrene for å minske påvirkningen av cisplatin på nyrene.

Hang in there..

Anonym sa...

Ønsker deg masse lykke til Ida! Du fortjer å bli frisk og få et langt og lykkelig liv sammen med din kjære!! Tenker masse på deg!!

Sender deg mange varme tanker og lykkeønskninger!

Klem fra Cathrine B.