tirsdag 7. september 2010

Ikke helt på topp

Ikke rart at de siste dagene har vært slappe. Tok en tur på sykehuset idag for å sjekke litt blodverdier, og det viste seg at Hb'n var på 8,8 - og da fungerer jeg dårlig.
Syns jeg har kommet meg tregt etter siste kuren, men nå vet jeg hvorfor. Håper jeg.... Øynene har gått i kryss så fort jeg har forsøkt meg på en tekstmelding, skrive på pc'n enda værre, men nå håper jeg det retter seg fort.
Hørte på nyhetene at Norge mangler over 30.000 blodgivere....det er litt. Så derfor oppfordrer jeg alle til å gjøre et forsøk. Hjelp alle oss som trenger litt påfyll av blod!!

I går feiret Frode og jeg 1/2 års bryllupsdag!!!!!!! Og selvsagt på Frognerseteren.
Vi føler jo at vi er en del av den nå. Walter dukket opp og vi fikk levert takkekort og jeg fikk 1. eksemplaret av "1 historie, 8 rom og 80 retter" en bok han har skrevet som kommer ut neste uke. Ble helt rørt jeg.
Greit nok at vi betalte en hel haug for å ha bryllupet vårt der, men det var verdt hver eneste krone, og når han i tillegg husker på oss på den måten - jeg kan jo ikke noe annet enn å bli rørt. I tillegg pekte han ut alle rettene vi spiste i bryllupet, så nå håper jeg bare Frode snart disker opp her :o)

Det er landskamp på TV og Frode sitter med landslagstrøya på seg i sofaen.... han er søt da :o)
Selv har jeg ryddet i pillestyret mitt, og skal nå starte med kveldsdosen som består av 20 piller. Det er kanskje ikke så rart jeg får meg noen doturer gjennom natten.

Det hjalp på energien så fort jeg fikk blod i dag, men føler alikevel at jeg ikke er helt på topp. På Min topp. Langt unna en vanlig topp, men på en topp hvor ikke alt føles som et ork hadde vært ok. Innimellom nå blir jeg bare så trøtt at jeg bare kan legge meg ned å sove med en gang. Samme hvor jeg sitter eller står - så går øya i vinkel og jeg må sove.

Hadde et sterkt møte med en mor på Radiumen idag. Jeg satt og ventet på Frode da jeg kom i prat med en dame. Vi pratet generellt om sykehuset, behandling, denne manglende respekten for leger som jeg heldigvis ikke er alene om å inneha, alternative behandlinger etc.
Hun fortalte om mannen sin som hadde vært kreftsyk.....dette fikk jeg ikke helt til å stemme da jeg har sett henne her med en ung gutt, men det viste seg at nå var det sønnen hennes som var syk. Fy f..... livet er urettferdig. Både mann og sønn..... dette er ikke menneskelig, men - hun virket sterk, og det blir man og når man hele tiden må kjempe for å bli hørt. Men selvsagt og veldig veldig sliten.
Uff, jeg fikk så vondt av henne.

Nå skal jeg til alternativ behandling både i morgen og torsdag. Håper det kan gi meg litt energi og kanskje hjelpe meg litt videre på veien mot å bli frisk :o)

9 kommentarer:

Susanne sa...

Jeg håper også virkelig at den alternative behandlingen kan gi deg litt mer energi. Og ja, livet er ufattelig urettferdig til tider!

Det gleder meg å høre at dere har feiret halvtårs bryllupsdag på Frognerseteren. Du skal se det skal bli mange, mange fler! :D

Terje har også sett fotball, med unntak av det akutte besøket til butikken for å kjøpe is til meg. :P Det var i pausen, så han får ikke lov til å klage. :P

Og du Ida... Jeg digger deg! :D

Klem fra Susannen din.

Jane sa...

Kjære Ida!Gratulerer med dagen som var til begge to!Godt å høre at blod har en positive effekt på energien.Du skal være på topp snart Ida.Det er veldig viktig som du har mange herlige personer rundt deg som støtter deg å bli frisk.Og dette skal du klare!Mange varme klemmer:))

Anonym sa...

Igår var det fotbollsmatch och Frode hade tröjan på.... Vad blev det för resultat?
I dag får du alternativbehandling och det är en annan match! Du är på planen hela tiden och du är en stark spelare ... i världsklass, Ida!
Läktarna är fulla med människor som hurrar för dig!
Du är inte ensam!Lagkaptenenernas Lagkapten är med dig!
Bamseklem till min favoritspelare!

Anonym sa...

Gratulerer med dagen i går.:) Koselig at dere feiret ved å være der dere sa JA til hverandre.:))

Heia Norge... Frode var vel hoppende glad kan jeg tenke meg med trøya på. Mannfolk, og fotball altså.:) He he

Ja, livet er urettferdig mange ganger! Ingen fortjener å bli syk, men mange kommer seg på beina igjen, og det skal du også skal du se!! Du og Frode forever and ever.:))
Jeg har fått min kjære til å bli blodgiver... Ihvertfall til å ta en prøve for å sjekke om han kan bli. Leste selv hvor mange som manglet, og da var jeg på tlf med en gang. Jeg kan selv ikke være så da prøver jeg få andre til å gi.

Godt å høre at du kommer deg igjen med litt påfyll av blod og andre godsaker.:) Lykke til videre tøffa. Dette kommer til å gå så bra.:)

Stor klem til deg søta....

Cecilie sa...

GRATULERER med 1/2 år bryllupsdag. Gjør det til tradisjon å feire hvertfall hele dager på Frogneseteren. Det føles så utrolig deilig å være gift, ikke sant??! :)

Godt at du fikk litt mer blod, og at du fikk igjen litt mer energi.

Livet er så utrolig tøft, men du virker fortsatt så utrolig sterk Ida. Jeg er helt målløs..
Håper jeg ser deg i Drammen en dag snart!

Store klemmer herfra

Yvonne sa...

Igår var det fotbollsmatch och Frode hade tröjan på.... Vad blev det för resultat?
I dag får du alternativbehandling och det är en annan match! Du är på planen hela tiden och du är en stark spelare ... i världsklass, Ida!
Läktarna är fulla med människor som hurrar för dig!
Du är inte ensam!Lagkaptenenernas Lagkapten är med dig!
Bamseklem till min favoritspelare!
Yvonne

Anonym sa...

Jeg har fulgt med bloggen din en god stund og er imponert over styrken din og åpenheten du viser. Det er nok en styrke, tror jeg. Må si jeg synes du er tapper! Jeg heier på deg og ønsker deg lykke til framover. åper du kommer i litt bedre form og kan slappe av litt innimellom.

Andrea sa...

Hei Ida... Er innom her og leser jevnlig. Vil bare fortelle deg at styrken din er en inspirasjon for alle oss andre. Sender deg noen positive tanker og håper at du får en så bra dag som mulig!

Silje sa...

Hei! Jeg er innom bloggen din hver dag for å lese hvordan det går med deg :) Jeg må si det samme som mange har sagt før meg, du er bare helt utrolig. Jeg syns du har en unik formidlingsevne, samtidig som ditt gode humør alltid skinner gjennom innleggene. På toppen av alt klarer du å vri deler av livssituasjonen til noe humoristisk (feks. opprydding i piller). Helt utrolig..

Jeg er full av beundring, Ida!
Stå på, bli frisk!

Klem fra Silje